Friday, February 1, 2013

Cara Nak Ping Entry di Facebook Sekali Gus

Posted by Puan Ummi at 8:07 PM
Cara Nak Ping Entry di Facebook Sekali Gus Rahsia Naikkan Page View

Entry ini saya copy paste sebiji bulat2 daripada blog http://mydiaryzine.blogspot.com/ .
Saya copy paste di blog ini bagi memudahkan saya memberi tunjuk ajar pula kepada kawan-kawan saya dan pelajar yang memerlukan ilmu ini. Terima kasih juga kepada adasya. Maaf saya tak sempat nak edit.





Mula-mula aku nak cakap tersangatlah maaf sebab aku rasa tajuk entry ni sangatlah panjang dan pening.. Harap semua boleh faham apa sebenarnya yang aku nak sampaikan.. 

Ok, nak cakap aku ni pandai sangat tu tak lah tapi tak salahkan nak kongsi apa yang aku tahu kan? 
Biasanya lepas siap buat entry, blogger akan cari tempat yang sesuai untuk ping entry. 
Jadi aku nak tunjuk salah satu cara macam mana nak ping entry korang ke group-group blog facebook dengan sekaligus.. 

Seelok-eloknya untuk tujuan ping entry, korang dinasihatkan ada akaun facebook khas untuk ping..
 sebab apa? 
kalau korang guna account yang selalu korang interaksi dengan kawan-kawan lain, 
SPAM boleh terjadi kat home.. 
kadang-kadang tu kawan korang siap dapat notification entah apa-apa dari aktiviti ping korang tu.
 Honestly, aku dah remove beberapa blogger dalam facebook aku sebab kes ni lah..
sekali masuk notification 
sampai berpuluh-puluh..padahal tak da kena mengena dengan aku pun.. so, ingat ye..

Cara-cara nak ping entry ke group-group blog di facebook sekali gus

1. Sebelum start , korang mestilah LIKE group-group blog yang ada dalam facebook..macam mana? 
tengok sini - > Group-group blog di facebook . 
Sebenarnya banyak lagi, tapi buat masa ni try yang ni dulu ok! 
aku rasa ni dah lebih dari cukup dah..

2. Korang pilih entry mana yang korang nak ping tu.. 
Lepas tu buka link ni -> developer facebook (send)

lepas dah buka.. so macam ni la rupa dia.. 

Sila tengok kat "Get a Send Button"

3. Under "URL to Send (?)" ada dia tinggalkan "example.com".. so,
 replace benda tu dengan link entry korang..


Gantikan link dalam bulatan tu..
Lepas dah ganti, macam ni lah rupa dia.. lepas dah ganti,jangan lupa tekan "Send" kat sebelah























4. Kat bahagian "Messages" tu, ikutlah korang nak letak apa.. tapi kat bahagian  "To:" , 
letak lah nama group blog yang korang dah join..

Letak nama group blog


5.Agak-agak korang dah siap letak nama group yang korang nak ping blog, tekan "Send" .. lepas tu Settle!
 senang kan?







selama aku guna teknik ni, ini lah hasil dia... salah satu cara nak ping & naikkan pageview..

CREDIT TO
P/S: pesanan ADASYA BLOGSPOT , kalau nak share sila kreditkan link untuk beliau ye..
dan pesanan aku plak ikhlaskan hati kreditkan tuk aku sekali...:

0 comments:

Post a Comment

 

...tutorial blog koi... Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by New Baby Shop